lördag 12 maj 2012

Bankbyte

För några veckor sedan uppmande jag till bankbojkott mot Swedbank. Anledningen var att de skulle ta hanteringen av kontanter.
Det är faktiskt många fortfarande som har användning av kontanter. Bl.a alla små föreningar som får inpengar på olika arrangemang. men de bryr sig inte den stora draken om.
Sagt och gjort nu har jag bytt bank. Vad blev då resuktatet.
Högre ränta på sparkontot
Ränta på kortkontot
Lagre ränta på det fackliga medlemskapslånet jag hade i Swedbnk. Den nya banken tog över det lånet.
Var inte syftet med medlemslånet att ge låg ränta?
Det fanns inga förbehåll i den nya banken och jag är ingen storkund.
Sist men inte minst, ett väldigt trevligt bemötande och all hjälp jag behövde vid bankbytet.
Varför bytte jag inte tidigare?
Vilken bank det är?
Sorry jag gör inte reklam på denna sida.
Men dett är en storbank med små kontor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar