måndag 1 februari 2016

Kommunal igen

Jag har läst en intervju med Kommunals ordförande Annelie Nordström som är gjord i tidningen kommunalarbetaren.
Den intervjun gjorde mig ledsen. jag har alltid ansett att Anneli har varit en bra ordförande som stått upp för något.
I intervjun skyller hon ifrån sig allt angående skandalen i Kommunal.
Hon var rädd för Anders Bergström.
Hon kom in i en kultur som hon inte visste om.
Folk blev arga när hon försökte förändra.
Hon hade ägnat sin tid åt medlemmarna.

En ledare kan aldrig skylla ifrån sig.
En ledare har alltid ansvaret. Både i medgång och i motgång

Anneli hade suttit i ledningen flera år innan hon blev ordförande så nog måste hon väl ha både sett, hört och deltagit i verksamheten.

Tyvärr Annelie du föll i mina  ögon när du skyller ifrån dig.

För övrigt är det nästan patetiskt när viss personer i Kommunals förbundsstyrelse nu gör allt för att ursäkta sitt beteende.
En hade ju betalat sin varm korv i London själv.??????
En anser att hon suttit så kort tid i styrelsen så hon ska inte vara skyldig till någonting.
Ta ert ansvar.
Jag tror att medlemmarna kan förlåta och nominera om personer till kongressen om man är ärlig och medge att allt detta blev fel. Men skyll inte ifrån er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar