torsdag 5 september 2013

Lundsberg

Jag har på avstånd följt debatten om Lundsberg. Man blir ju lite beklämd när föräldrar sitter där och prisar en skola som är såå bra för deras barn. de har aldrig sett eller hört något.
Det är synd att de föräldrar vars barn har råkat ut för mobbing inte vill uttala sig. jag förtsår att de inte gör det , men det är synd.
Det värsta jag har hört är en förälder som sa att det är så bra för sonen att vara där
Vad är det för förälder som tycker att det är bra att min 14-årige son kommer ifrån mig som förälder?
Nu har skolinspektionens protokoll från inspektionerna på Lundsberg släpps.
Då säger jag. Stäng skiten för evigt. Det har varit sytematisk tortyr av vissa elever och elevgrupper.
Ingen sk. incident har varit fortlöpande enlig skolan. Skitsnack.
Frågan är väl om inte Rektorn ska kunna åtalas för att han tillåtit tortyr.
Krigsdomstolen i Haag nästa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar