onsdag 4 mars 2015

Vårdcentral

Igår tänkte jag byta vårdcentral.
Jag har flyttat och tänkte bil kund hos en som ligger närmare. Sagt och gjort. Jag tog en promenad och gick fram till kassan och sa.
Hejsan. Jag vill bli kund hos er. En stor förvåning uppstod, man är inte kund man är klient.
Nu vet jag.
Efter ifyllande av lite personuppgifter så fick jag frågan. Vilken läkare jag ville jag ha. Jag hade ingen aning om vilka som fanns och fick ingen presentation om vilka som var lediga.
Hon i kassan förslog en . Det var fyra siffror som jag fick fylla i. Hoppas den har ett namn när vi träffas .
Sedan ville jag boka en tid för en hälsokontroll. Nej. det gick inte. Jag måste ringa och sedan skulle jag slå rätt siffra när jag kom fram. Det blev jag upplyst om. Jag fick också en lapp som allt stod på. Det var tur för skulle jag slå siffran 2 så hamnar jag hos barnmorskemottagningen.

Jag har kunnat stå i kassan och med mobilen ringa in till samma mottagning där jag stod..
Med hänsyn till damen i kassan tog min lapp och gick hem.

Kära Landsting! Service är ett nyckelord i en konkurrensutsatt värld. Jag kommer från en privat vårdcentral och tänker gå till en Landstingsägd vårdcentral. Just nu står det ett noll till den privata.
Men, jag får hoppas att vården håller högre klass än kassan.
Inget ont ska falla på damen i kassan. hon gjorde vad hon blivit förmodligen tillsagd att göra.
Nu ska jag ringa och trycka på siffra 4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar