tisdag 7 maj 2013

1;a maj

Förra året var jag mycket kritisk mot arbetarrörelsens demonstrationståg.
Hur blev det då i år?
I år var tåget vänt och talen skulle vara i Odinslund
Vid starten vid konserthuset såg det lite rörigt ut, men vi fick ett flygblad som presenterade hur tåget skulle ställas upp, vad som skulle ske i Odinslund, sångtexter och vår talkörstexter. Proffsigt.
Det var bra ordning vid avgången. Det stod personer och rättade till leden. Bra.

Hade då Kommunal någon banderoll. Ja.
I Odinslund var det mer ombonat och lite mindre. Såg bra ut. Jag kunde tyvärr inte stanna under talen så det kan jag inte ha någon åsikt om.

Men varför var det bara fyra LO-fack som hade en banderoll. Heder till Kommunal, Handels, Metall och Transport ( två banderoller) Var, var ni andra???????
Gå utvecklingen åt detta håll så kan vi bli fler nästa år.

Jag skulle vilja ge ett tips till facken. Skapa skyltar som enbart rör era mest viktiga frågor och inte allmän politiska, Jag tror att det finns medlemmar som kan tänka sig demonstrera 1;a maj men inte för allmän politiska mål utan för fackest frågor. Profilera er.
Vi ses nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar