fredag 12 september 2014

Fredrik Reinfeldt

Först vill klargöra att jag inte gillar Fredrik Reinfeldts politik. Högern är alltid högern oavsett nytt namn och nya personer.
Men
Hans ställningstagande i hans sommartal om att vi ska ta emot flyktingar även om det blir ekonomiskt betungande för statskassan är nog ärligt.
Tyvärr ställde inte de andra partiledarna upp på hans ord. Jag räknar inte Jimmie Åkesson.
Reinfeldt fick skit för det han sa. Tyckarna tyckte det var valfläsk och att hans ord gynnade Sverigedemokraterna.
Jag tycker det hade varit bra om alla partierna kunnat visa enighet i den här frågan. Det hade nog satt stopp för Jimmie och hans gäng.
Efter talet har jag hört och läst intervjuer men Reinfeldt. Jag har också följt debatter där han varit med.
Jag tror inte hans utspel var valfläsk utan det hans djupa övertygelse att vi ska ställa upp för flyktingar,
Det hedrar honom
Synd att hans övriga politik är skit .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar